Moj Filternet, prijava

Superhrana


3. Oktober, 2011 Sara Erjavec Tekavec 0
Superhrana2

V naših jedilnikih se je pojavila novost – superhrana. Veliko ljudi je še ne pozna, vendar zna biti pravi vir vitaminov in mineralov, ki jih potrebuje naše telo. Nekaj pojasnil nam je ponudil tudi Rok Poličnik, specialist klinične dietetike, koordinator zdravstvene vzgoje in promocije zdravja na Zavodu za zdravstveno varstvo Kranj.

sadje • superhrana • zdrava prehrana • zelenjava •


Superhrana so funkcionalna živila, ki imajo preventivni učinek, vendar jih najbolje izkoristimo, ko imamo uravnoteženo prehrano. Pod superhrano lahko razumemo tudi prehranska dopolnila. Superhrana so ponavadi naravna in neprocesirana živila, ki vsebujejo veliko antioksidantov ter koncentracijo vitaminov in mineralov, poleg tega pa tudi fitonutriente, vse, kar potrebujete za zdravo in vitalno življenje. Poimenujejo jo lahko tudi izvorna hrana, saj je minimalno procesirana in tako še vedno vsebuje večino nutrientnih lastnosti.

UČINKI SUPERHRANE

Najlažje njene učinke poimenujemo z uradnim izrazom nutracevtiki ali fitokemikalija. To pomeni, da živila delujejo enako kot zdravila ali pa imajo preventivni učinek. Kdor bo spremenil svoj jedilnik in jedel bolj uravnoteženo z vnosom superhrane, bo živel dlje časa in zmanjšal možnosti za pojav bolezni, na katero vpliva slaba prehrana. Manj verjetno bo prišlo do prekomerne teže ali bolezni srca in ožilja. Zavirala naj bi celo učinke staranja.

KOMPONENTE SUPERHRANE

Ne dobi vsaka hrana pridevnika super, za to je potrebno nekaj lastnosti. Vsebovati mora nekaj fitokemikalij. Med njimi so bioflavonoidi, ki so ključnega pomena pri absorbciji vitamina C, najdemo jih lahko v vseh vrstah citrusov. Karotenoidi pomagajo pri boleznih srca in ožilja in so prisotni v vseh oranžnih sadežih in zelenjavi. Flavonoidi so tista kompomenta, ki pomaga alergijskim reakcijam in virusnim infekcijam. Kdor se boji raka na dojki, naj poskusi v svoj jedilnik dodati indole. Poznamo jih še več: fitoestrogene, likopene, fenole in polifenole, fitosterole …

KATERA ŽIVILA SO SUPERHRANA?

Ogromno živil, ki jih uživamo dnevno, spada v kategorijo superhrana, ki pa je v resnici zelo rahla kategorija, saj je precej nova in nepoznana.

- Mango je prava vitaminska bomba, ki pokrije kar četrtino dnevne potrebe po vitaminu C in vsebuje tudi veliko vlaknin, ki pomagajo pri prebavi. Pomagal bo osebam, ki imajo težave z očmi, jutranjo slabostjo in prebavo.

- Ribe bodo pomagale vsakemu, ki mu primanjkuje beljakovin, vitaminov in mineralov. Spodbujajo možgansko delovanje in so prava študentska hrana. Kakor verjetno že sami veste, pa lahko v njih najdemo tudi dobre maščobe omega-3, ki zmanjšujejo holesterol in verjetnost bolezni srca in ožilja.

- Jagode goji so prava posebnost iz Tibeta. Najpogosteje se jih uživa surove ali v čajih. So zelo hranljive, saj vsebujejo kartenoide, vitamine, minerale in antioksidante. Njihova lastnost je zaviranje učinkov staranja in izboljšanje imunskega sistema.

- Česen je kar priljubljena začimba, vendar če želite vse njene koristi, poskrbite, da bo svež in trajnostno pridelan. Njegova lastnost je predvsem, da deluje protibakterijsko in lahko deluje podobno kot antibiotik, vsebuje veliko aminokislin in znižuje raven holesterola v krvi.

- Druga super živila so še gobe, borovnice, brokoli, soja, paradižnik, jogurt, češnje, čebula, čaji, špinača in celo pivski kvas.


Dodaj odgovor

Za objavo komentarja se morate prijaviti.